Čo robiť v prípade straty alebo krádeže karty
Platobná karta je pri základnej obozretnosti bezpečnejšia ako hotovosť. Človek by ju však nikdy nemal dávať z ruky, s výnimkou platenia v obchode alebo pri výbere hotovosti z bankomatu či v pobočke banky. V prípade, že ju stratí alebo mu ju ukradnú, mal by čo najskôr zatelefonovať na call centrum banky a kartu zablokovať, aby zabránil jej zneužitiu.
Zneužitie aj bez krádeže
K zneužitiu karty bez jej fyzickej prítomnosti môže najčastejšie dôjsť na internete. V online obchodoch sa dá platiť embosovanými debetnými kartami alebo kreditnými kartami. Dôležité je, aby karta mala na rube trojmiestny bezpečnostný kód, ktorý sa pri platbách cez internet využíva. Pre internetové platenie však klientom, ktorí tento spôsob nakupovania využívajú častejšie, odporúčame zaobstarať si tzv. virtuálnu kartu VISA. Ide o produkt banky špeciálne určený na platenie v elektronickom prostredí. Tieto karty majú spravidla nižšie limity a nedajú sa použiť v reálnom prostredí na platobnom termináli či v bankomate.
Na čo si dať pozor
Ak klient nemá k dispozícii virtuálnu kartu a chystá sa platiť štandardnou kreditkou, mal by nakupovať len na stránkach dôveryhodných firiem. Zároveň si dôkladne preštudovať podmienky pri registrácii. V prípade, že držiteľ fyzickej karty platí za tovar alebo služby na základe telefonickej, poštovej alebo internetovej objednávky, ktorú zrealizoval na účtovnom doklade bez podpisu alebo bez použitia PIN kódu, nemôže si uplatňovať reklamáciu transakcie voči banke, ale len priamo u obchodníka.
Bezpečnostný protokol
Pri online platbe je dôležité overiť si aj to, či obchodník využíva bezpečný spôsob prenosu dát, ktoré klient pri realizácii platby poskytuje. Ide o tzv. bezpečnostný protokol, ktorého označenie je priamo na stránke väčšinou vo forme zámku na spodnej lište prehliadača.
Indikátorom bezpečnosti je aj adresa stránky, kde sa uvádzajú údaje o karte, ktorá by sa mala začínať nie obvyklými štyrmi písmenami http, ale piatimi https. Klientom zároveň odporúčame, aby si vždy vytlačili objednávkový formulár, poznačili si číslo objednávky a všetky údaje potrebné pre prípad reklamácie.
Reagovať na túto správu
» Reagovať na túto správuVaše komentáre
Žiadne komentáre. Pridať komentár.» Archív newslettrov