Platobné karty lákajú vlastnými obrázkami
Bratislava 3. augusta 2007 (Tatiana Lichnerová, Trend) – Na platobnej karte nemusí svietiť iba logo vydávajúcej banky a kartovej spoločnosti sprevádzané nerušiacim farebným podkladom. To už platí dávnejšie. Karty sa zafarbujú a kartové oddelenia bánk dúfajú, že si ich ich držitelia viac obľúbia a častejšie si na ne spomenú, keď otvoria peňaženku. A tak mohli Slováci v posledných rokoch siahnuť po priehľadných plastoch, military štýle i rôznych limitovaných obrázkových kartových edíciách.
ČSOB teraz začala ponúkať úplnú fotografickú individualizáciu kariet. Jej súčasný či budúci klient si môže zvoliť buď z predvolených obrázkov, ktoré banka zverejnila na svojej špecializovanej podstránke, alebo si do programu natiahnuť vlastné fotografie. Samozrejme, existuje množstvo obmedzení, čo obrázky nesmú obsahovať – od reklamných sloganov, urážajúcich nápisov, PIN kódov až po vyobrazenia slávnych osobností.
Kto sa už rozhodne, že sa chce takto odlíšiť, musí sa pripraviť na návštevu pobočky banky a desaťdňové čakanie. A, pravdaže, ak nie je klientom banky, musí si v nej založiť bežný účet. Banka novú službu zatiaľ bezplatne pribalila k embosovanej debetnej karte Visa Classic. Tie aktuálne využíva len malé množstvo jej klientov, z celkového počtu debetiek vydaných bankou tvoria približne štyri percentá.
Oveľa rozšírenejšie (a lacnejšie) elektronické verzie kariet Visa majú prísť na rad neskôr, sľubuje banka. Časom by pre klientov mala odpadnúť i povinnosť navštíviť kvôli podpisu žiadosti o kartu pobočku, keďže na web pribudne jej online verzia. Cena Visa Classic je 1 138 korún ročne a obsahuje už základné cestovné poistenie. Karta býva zahrnutá do vyšších verzií balíkov služieb. ČSOB priniesla v júni rovnaký produkt aj v Českej republike. Tam jej kontrovala Komerční banka, podľa servera penize.cz majú do polroka nasledovať ďalšie konkurentky.