Na zdravotné poisťovne prišlo rekordne veľa sťažností
Bratislava 4. októbra 2012 (Mária Hunková, Hospodárske noviny) – Ostatné dve konkurenčné poisťovne aj tak končia, nepreplácajú výkony, dlho sa v nich čaká na operácie, sú v zlej hospodárskej situácii. Takto priamo na ulici prehováral zamestnanec zdravotnej poisťovne (štátnej) v rámci tohoročnej kampane na prepoistenie sa, ktoré bolo možné do konca septembra. Ide o jeden z podnetov, ktorý zaznamenal Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Tento rok ich bolo rekordne veľa. Zmena poisťovne je totiž tento rok výnimočná. Vláda plánuje zlúčiť poisťovne do jednej štátnej a tak mohlo ísť o posledný výber medzi viacerými spoločnosťami. „Dá sa povedať, že sa zmenil spôsob komunikácie poisťovní, ktorá je viac zameraná na individuálny kontakt,“ komentuje hovorkyňa úradu Radoslava Muchová.
Najviac podnetov podľa nej prišlo na súkromné poisťovne. Štátna Všeobecná v reakcii na sťažnosť upozorňovala len na konanie konkurencie. Súkromné zas kritizovali vládu s tým, že ohlásené zoštátnenie negatívne ovplyvnilo kampaň. „Počas tohtoročnej prepoisťovacej kampane sme podobne ako v minulom roku zaznamenali niekoľko podnetov od našich poistencov, ktorí nás upozorňovali na nekalé prepoisťovacie praktiky konkurencie,“ povedala hovorkyňa Všeobecnej zdravotnej poisťovne Dana Gašparíková.
„Kampaň bola negatívne poznačená výrokmi vládnych predstaviteľov o zámere zrušiť systém s viacerými zdravotnými poisťovňami, čo občanov a poistencov zneistilo a ovplyvnilo pri rozhodovaní,“ povedala zas hovorkyňa Unionu Judita Smatanová v reakcii na spôsob vedenia tohoročnej kampane.
Rovnako sa vyjadrila aj Dôvera, ktorá sa však zároveň sťažuje aj na lekárov, ktorí medzi pacientmi robili nábor pre štátnu poisťovňu. V tejto súvislosti už podľa vyjadrenia riaditeľa poisťovne Martina Kultana mali padnúť aj trestné oznámenia.
Faux pas kvôli lekárovi
Podľa Muchovej sa objavil aj prípad, keď poistenec podpísal prihlášku do druhej poisťovne s tým, že v jeho meste má zmluvu so všetkými lekármi. Až následne zistil, že to nie je pravda a práve jeho ošetrujúci lekár s ňou nemá zmluvu.
Agenti akých poisťovní takto ľudí zavádzali, Muchová kvôli „korektnosti“ odmietla uviesť. Dôvera už kvôli podnetom týkajúcich sa tohoročnej kampane zatiaľ stornovala päť prihlášok na zmenu zdravotnej poisťovne, Union jednu. Tento počet však nemusí byť konečný, úrad totiž musí vyhodnotiť ešte asi dve tretiny sťažností. Presné čísla, koľko ľudí poisťovne presvedčili, aby prestúpili k nim, budú zverejnené začiatkom novembra.
Dôvera predbežne odhaduje počty nových klientov na 100-tisíc. Union ani Všeobecná zdravotná poisťovňa svoje čísla ešte nezverejnili.
Noví poistenci, nové služby
Ako dodala hovorkyňa Unionu, noví, ako aj starí poistenci budú mať zo svojho prestupu benefity. Od budúceho roka totiž Union plánuje preplácať preventívne očkovanie žltačky typu A a B, prispievať na pečatenie zubov pre deti či darcov krvi obdarúvať vitamínovými balíčkami.
Aj v Dôvere o nových službách momentálne prebieha diskusia. „Analyzujeme doterajšie produkty a ich využívanosť a prehodnocujeme zavedenie nových,“ povedala Monika Šimunová.
Štátna poisťovňa podľa Gašparíkovej pravidelne prehodnocuje svoje aktivity, ktoré prispôsobuje požiadavkám svojich poistencov. „Dôkazom je napríklad aplikácia, ktorú sme nedávno spustili na svojom webe, prostredníctvom ktorej sa platitelia jednoducho dozvedia, či poisťovňa za nich vykonala ročné zúčtovanie a aký je jeho výsledok,“ uviedla príklad.
Reagovať na túto správu
» Reagovať na túto správuVaše komentáre
» Archív newslettrov