Mihál rozbieha dôchodkovú kampaň
Bratislava 16. januára 2012 (Martin Labanc, Hospodárske noviny) – Mihálova kampaň na druhý pilier je predo dvermi. Po elektronickej aukcii, ktorú dnes spúšťa ministerstvo práce bude jasné, kto bude autorom informačnej kampane o novinkách v druhom pilieri. Časť samotnej kampane by sa pritom mala rozbehnúť už o týždeň. „Zameraná bude na všetky dôležité zmeny v zákone o starobnom dôchodkovom sporení,“ približuje Selešová.
Na kampaň pritom pôjde približne 40-tisíc eur. O novinkách v súkromných dôchodkoch, ako napríklad zrušenie garancií či povinný vstup do druhého piliera, tak chce ministerstvo informovať na svojom webe a v tlači. Informačných letákov, obľúbených napríklad aj exministerkou práce Vierou Tomanovou (Smer-SD), sa tak občania nedočkajú.
Chýba 270-tisíc eur
Sporiteľ by sa tak mal vedieť lepšie rozhodnúť o svojich úsporách na dôchodkových účtoch. Napríklad, či sa mu oplatí držať svoje úspory v jednom fonde a vystaviť sa tak väčšiemu riziku, že prerobí, alebo rozložiť si peniaze do viacerých fondov a počítať tak s nižším ziskom. Odborníci z mediálnej brandže však len neveriacky krútia hlavou.
Za toľko peňazí podľa nich nemá ministerstvo šancu urobiť kvalitnú kampaň. „V takomto rozsahu je balík peňazí postačujúci len na dlhodobú online kampaň na 5 až 6 týždňov,“ myslí si výkonný riaditeľ mediálnej agentúry Starmedia Branislav Polák. Podľa neho stojí efektívna dvojtýždňová kampaň rádovo 200-tisíc eur. „Printová inzercia na dva týždne stojí ďalších 70-tisíc eur,“ vyratúva Polák. Aby bola kampaň podľa neho úspešná, je nutné k nej podľa neho zakomponovať televíziu a tlač.
Ministerstvu by tak na kvalitnú kampaň chýba podľa takýchto odhadov zhruba 270-tisíc eur.
DSS-ky len podľa zákona
Ruku k dielu veľmi nepriložia ani DSS-ky. Tie museli o zmenách v druhom pilieri podľa zákona informovať do konca minulého týždňa. „Na všetky zmeny v zákone sme upozornili prostredníctvom informácie priloženej k pravidelným výpisom, ktoré zasielame svojim klientom. K dnešnému dňu by informáciu mal mať každý náš klient,“ povedal šéf VÚB Generali Viktor Kouřil.
Okrem toho však už ďalšiu špeciálnu kampaň v pláne nemajú. Podobne sa správajú aj ďalšie DSS-ky. „Svoju zákonnú povinnosť si plníme a okrem toho zatiaľ sledujeme, čo sa deje, no veľké kampane neplánujeme,“ dopĺňa predseda Asociácie dôchodkových správcovských spoločností Peter Socha.
Ministerstvo je pozadu
Mediálna kampaň o novinkách v druhom pilieri z dielne ministerstva práce mešká. Dôvodom je októbrové zrušenie súťaže návrhov, ktorej víťaz mal určiť formu informovania o zrušení fondových garancií, vytvorenia indexového fondu či povinného vstupu mladých do druhého piliera. Zmeny pritom budú platiť už od 1. apríla 2012. „Návrhy boli slabé. Obsahovali napríklad bilbordovú kampaň, čo sa nám zdá neefektívne,“ bráni rozhodnutie rezortu jeho hovorkyňa Slavomíra Selešová.
Reagovať na túto správu
» Reagovať na túto správuVaše komentáre
Žiadne komentáre. Pridať komentár.» Archív newslettrov