Asistenčné služby pomáhajú pri nehode
Bratislava 12. februára 2008 (Martin Kóňa, Hospodárske noviny) - V snahe získať klientov pod svoju strechu poisťovne neposkytujú v rámci povinného zmluvného poistenia len krytie škody spôsobenej na cudzom majetku či zdraví, ale súčasťou produktu sú aj asistenčné služby. Tie môžu byť zadarmo alebo za symbolický ročný poplatok. Ich súčasťou je zvyčajne asistencia v prípade nehody či poruchy vozidla – poisťovne zabezpečia výjazd cestnej služby, odtiahnutie do najbližšieho servisu, prípadne zabezpečenie náhradných súčiastok. V zahraničí je obvykle miera služieb o niečo vyššia, niektoré poisťovne zabezpečia komunikáciu s miestnymi úradmi vrátane tlmočenia či prekladania, ubytovanie v núdzi či cestu domov vlakom alebo lietadlom.
Výhodou asistenčných služieb je fakt, že človeku môžu zjednodušiť život aj pri menších problémoch, ako napríklad zabuchnuté kľúče vnútri auta alebo výmena kolesa. Pre prípad potreby majú jednotlivé poisťovne zriadené horúce linky, ktoré spravidla fungujú nepretržite. Číslo na svoju horúcu linku by mal klient poisťovne nájsť medzi dokladmi od auta, spravidla uvedené na „bielej“ karte pre tuzemské nehody alebo na samostatnej kartičke, ktorú poisťovňa zákazníkovi každý rok doručí spolu so šekom na zaplatenie poistného.
Aké služby ponúkajú poisťovne:
Allianz-Slovenská poisťovňa
– v prípade nehody, poruchy alebo krádeže auta zabezpečí príchod cestnej služby, odtiahnutie vozidla alebo jeho opravu na mieste, ubytovanie v núdzi, úhradu cestovných nákladov spojených s vyzdvihnutím nájdeného vozidla a podobne. Službu možno využívať v celej Európe vrátane Turecka, s výnimkou Moldavska, Ukrajiny a Bieloruska.
Česká poisťovňa Slovensko
– oprava auta, odtiahnutie, náhradné ubytovanie, úschova, vyradenie auta a zošrotovanie, náhradné diely na opravu, finančná tieseň, tlmočenie a preklady, komunikácia s policajnými orgánmi a zastupiteľstvami, telefonická pomoc v núdzi, súdy, vymáhanie náhrady škody a pod.
ČSOB Poisťovňa
– odtiahnutie do najbližšieho servisu, hotel či vlak domov, pôžička pri finančnej tiesni, preprava do nemocnice, oprava defektu, otvorenie zabuchnutých dverí, administratívno-právna asistencia.
Generali poisťovňa
– havarijná linka, oprava defektu a iných porúch, odtiahnutie vozidla max. 50 km, úschova max. 3 dni, náhradné vozidlo, právne poradenstvo pre poisteného, v prípade vyššieho krytia aj úrazové poistenie pre vodiča.
Kooperativa poisťovňa
– súčasťou produktu PZP sú asistenčné služby v zahraničí a systém likvidácie zahraničných poistných udalostí prostredníctvom zástupcov systému zelenej karty v 43 krajinách.
OTP Garancia
– nepretržitý prístup ku call centru v prípade potreby, bezplatná pomoc cestnej služby, odtiahnutie nepojazdného vozidla, zapožičanie náhradného vozidla, uloženie nepojazdného vozidla.
Uniqa poisťovňa
– oprava, odtiahnutie a úschova vozidla, repatriácia vozidla, dodanie náhradných dielov, technická asistencia pri krádeži, strate kľúčov, defekte, vyčerpaní paliva, poskytnutie lekárskej starostlivosti po nehode, vzťahy s policajnými orgánmi, tlmočenie cez telefón, právna asistencia.
Wüstenrot poisťovňa
– odtiahnutie havarovaného alebo pokazeného auta do najbližšieho servisu, jedna noc v hoteli, otvorenie dverí a výmena zámku, dovoz paliva, oprava defektu, dodanie náhradných dielov, správa blízkej osobe, administratívna pomoc pri dopravnej nehode.