V hypermarketoch sa budú aj poisťovať autá
Bratislava 17. apríla 2007 (Xénia Makarová, Pravda) – Popri nákupoch by si ľudia priamo v hypermarkete mohli čoskoro poistiť auto či vybaviť spotrebný úver. Už v predvianočnom období by verejnosť na Slovensku mohla využívať vo väčšej miere službu cash back, ktorá umožňuje vybrať si popri platení za tovar hneď aj menšiu hotovosť.
Službu ponúka už dlhšie sieť predajní elektroniky Datart, ale len pre majiteľov rovnomenných kreditných kariet. Pre desaťtisíce klientov ju plánuje spustiť ČSOB, s uvedením však v prvom polroku ešte neráta. V susednom Česku cash back rozbehla koncom vlaňajška práve jej materská banka. Ponúka ju klientom bezplatne.
Zaostať nechcú ani ostatné banky, aj tie najväčšie. „Rokujeme s kartovými spoločnosťami o možnosti zavedenia tejto služby. Presný termín ani rozsah jej poskytovania však ešte nemáme stanovený,“ uviedol zas vedúci odboru kartových produktov najväčšej slovenskej banky Slovenskej sporiteľne Juraj Tomanka. Službu by mohli kupujúci v budúcnosti využívať pri nákupe elektroniky, potravín či dokonca hotového jedla.
Zatiaľ najďalej ponuku finančných služieb dotiahla na Slovensku COOP Jednota. V takmer 1 500 predajniach ponúka ľuďom od vlaňajška možnosť zaplatiť účty za elektrinu, káblovú televíziu, telefónnu linku či poistky od vybraných spoločností. Ostatné predajne ponúkajú ľuďom bežne nákup na splátky či vybaviť si kreditnú kartu od niektorej splátkovej spoločnosti.
„Do budúcna určite chceme predstaviť nové finančné služby. V súčasnosti analyzujeme situáciu, jednak želania kupujúcich, jednak možnosti dodávateľov. Zatiaľ neexistuje konkrétny časový plán pre zavádzanie nových služieb,“ tvrdí Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa siete hypermarketov Tesco na Slovensku.
Rovnaké predajne v Česku plánujú tento rok spustiť predaj platobných kariet a menších úverov. V maďarských obchodoch Tesco kupujúci už v súčasnosti môžu získať povinnú a havarijnú poistku pre svoje vozidlá.
V západnej Európe ľudia pri nákupe v bežnom hypermarkete môžu získať už takmer kompletný finančný servis. Okrem splátkového predaja a poistenia majetku im predajne ponúkajú poistenie zdravia či života, hypotéky, dokonca aj rôzne typy sporení.
Na ponuku poistenia cez predajne s potravinami či elektronikou sa pripravujú aj domáce poisťovne. „Trh na to však najskôr musí dozrieť. Zatiaľ nevidíme ešte priestor na spustenia takej ponuky,“ tvrdí Lucia Muthová, hovorkyňa najväčšej slovenskej poisťovne Allianz -SP.
Nové predajné kanály v podobe obchodov nelákajú len poisťovne či banky. Funguje to aj naopak. Z obchodov do pobočiek podobných tým bankovým sa sťahujú napríklad splátkové spoločnosti. Od tohto týždňa tak robí zatiaľ cez obmedzený počet pobočiek spoločnosť GE Money. Umožní jej to doterajším aj novým klientom ponúknuť viac služieb.